Contempt

Jag har nu ett städat rum, gjort dem skol saker som behövdes göras och tagit de sista methotrexat tabletterna för helgen. Imorgon ska jag till skolan och sedan gå till en smink lektion på makeup store, ta blod prov och julhandla. Det känns som att allt faller på plats lite mer. Det brukar alltid göra det innan jul. Jag blir känslomässigt lugnare. På något sätt går allt ihop och jag behöver inte oroa sig. Jag ser klart kan man väl säga. Jag vet vad jag ska göra för att bota min sjukdom. Jag vet vad det är som orsakar och hur jag ska kämpa emot min övervikt. Och proven i skolan bli gjorda fast med ett visst vemod. Jag känner mig lugn i kroppen. Kan andas ut för att sedan ta tag i den ankommande veckans bestyr och känna att det här kommer gå bra.
Denna bild representerar så bra min sinnesstämmning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0