Bandet

Det djupaste man kan känna för en människa är kärleken. Jag såg idag filmen Jag saknar dig. Jag har ingen tvilling men jag har en syster och jag skulle inte klara mig om hon försvann. När livet var skit. Då var hon där för mig och jag var där för henne. Vi vet att vad som helst än händer så är det vi två. I grund och botten kommer det alltid vara hon och jag. Och det är just därför jag är så rädd. Om något skulle hända. Om det ofattbara skulle hända som egentligen bara händer andra, då skulle min grund försvinna. Då skulle jag också vilja försvinna. För att veta att hon skulle vara borta. Att hon alldrig skulle vara där när de hårda orden raserar mina skyddande väggar. Det är en tanke jag inte står ut med. Hon är hälften som ligger närmast mitt hjärta. Det var en dag för inte så länge sen som det kunde blivit sanning. Jag var då sovande i min säng. Att det fanns en chans att jag nästa dag skulle vakna och min grund var borta det är en obeskrivlig tanke. När jag fick reda på vad hon för en kort stund önskade blev jag kall. Tills jag en dag började gråta. Sen var det på ett sätt över och hon vad fortfarande där. Jag är lycklig att jag har en sådan underbar syster! Hon är en del av mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0